Search Blog

Tati Skincare 5 in 1 : Cerita sebenar disebalik produk Tati

Tuesday, November 29, 2016




Assalamualaikum..


Saya ada sedikit cerita disebalik produk popular Tati Skincare 5 in 1.Cerita ni baru je berlaku beberapa hari sebelum entry ni diterbitkan!




Aku, Combi dan Tati.


1 hari di petang yang sunyi, sedang saya syok menyisip kopi panas dan pekat berjenama Kapal Api di ruang tamu.Tiba-tiba.. tut tut..tut tut.

Lebih kurang macam tu lah bunyi tanda masuknya mesej wasap pada henpon buruk yang dah berusia lebih kurang 4 tahun.

Tertera nombor yang sangat asing tetapi macam pernah hafal.. Saya terpaksa berkerut selama 5 minit untuk flashback semula nombornya.Saya cuba lihat gambar profile nya. Yang ada hanya gambar kucing.

"Oh! Minah ranggi ni! kata saya dalam hati.

Saya namakan dia combi dalam entry ni. Combi adalah kawan setaman masa zaman saya belajar di utara dulu (Zaman budak kolej). Lebih kurang 10 tahun lepas.

Combi : Alo broooo!! Lama tak nampak? Aku ade kat KL ni! Jom ngopi!

Saya : Lah..kau ke combi! Gila lah punya lama kau hilang?

Combi : Aku hilang? Kau yang sombong la anat! Sebok dengan gf kau sampai lupa kat aku!

Saya : Ala combi..biasala masa tu zaman baru bercinta! Eh, nak lepak mana ni?

Combi : Ramal Junction ok? Aku turun Bangi petang ni. So lepas magrib leh gerak Sg Ramal. Ngeteh kat Ramal Juntion?

Saya : Ok set! Dalam pukul 8 aku sampai!

Combi : Ok!

Tepat jam 8 malam, Saya dah ready tercanguk di kawasan parking Ramal Junction.

Erm..sebenarnya saya lambat. Hampir 10 kali combi call sambil memaki hamun barulah saya sampai dengan selamat.

Saya hanya turuti tekak Combi sahaja. Dia cadangkan makan satey kat sana. Saya on kan saja. Sampai je saya kat sana. Terus saya bergegas dengan pantas wassap Combi.

Saya : Sayang, b dah sampai ni..Mana?

Combi : Kepala hangguk kau sayang! Sampai tumbuh bulu dada aku tunggu kau! Cepat aku pakai cap putih baju merah! Duduk dekat dengan tempat shisha!

Saya : Ok sayang!

Hampir teleng kepala saya cuba mencari Combi dalam keadaan Ramal Junction yang sesak. Masih terngiang lagi wajah Combi 10 tahun lepas.

Combi walaupun gadis ranggi, tapi dia ada kecomelannya yang tersendiri juga. Cumanya dia agak kasar dan tak berapa jaga penampilan sebagai perempuan. Dia lebih kepada macam jantan.

Setelah hampir 5 minit saya cuba mengesan Combi, tapi masih gagal.

Tiba-tiba..

"Eh, tu ke combi?" Bisik hati saya merujuk pada seorang wanita cun yang mengenakan baju dan cap persis clue yang Combi berikan.

"Tak kan la kot" Kata hati saya lagi.

Saya beranikan diri..

Saya : Hai, cik ni kawan saya ke?

Combi : Bila last ko kena pelempang?

Saya : Wat de heyyll!! Ko buat surgery ke beb? Serious aku tak kenal kau dah tadi!!

Combi : Hahahahahahaahh... (Combi ketawa dengan penuh takbur dan sombong)

Saya : Perghh..Macam Miss Universe kulit kau gila! Tak jantan la macam ni!!

Combi : Jantan pale otak kau bejambul! Aku pun nak cantik jugak k!

Hampir 2 jam kami berborak dan mengutuk sesama sendiri mengimbas memori 10 tahun lalu.

Puas saya cuba korek apa rahsia perubahan Combi! Kedekut betul dia nak share!

Perubahan dia sangat-sangat ketara! Dulu tak putih macam tuuuuu..Sebab tu saya hampir tak kenal!

Lebih kurang perubahan dia macam pic kat bawah ni.



Nampak 2 gambar ni macam orang yang sama ke?

Dan dari apa yang Combi kongsi.. Dia gunakan kombo Tati skincare 5 in 1 + Niqrees Hydrogel!

Terima kasih dekat Combi sebab share dengan awak secret weapon dia jadi Miss Universe! Dan terima kasih jugak dekat dia sebab bagi saya idea produk apa yang bagus untuk dipasarkan!

So..cukup bercerita.. Jom kita baca sikit pasal Tati Skincare 5 in 1 ni ok!



Apakah kelebihan dan kebaikan Tati Skincare 5 in 1 ni?


Yang paling penting, Tati Skincare 5 in 1 adalah 100% herba dan ditambah lagi formula nya dengan Alpha Arbutin!

Ia bantu merawat masalah kulit muka seperti :

  • Kusam.
  • Jerawat bernanah.
  • Jeragat.
  • Warna kulit tak sekata.
  • Pori kasar.
  • Blackhead.
  • Whitehead.
  • Garis halus bawah mata dan dahi.
  • Dan bermacam jenis masalah kulit muka!



Apa kandungan dalam set Tati Skincare 5 in 1?


Beauty Soap Cleanser (60 ml)

  • Bantu kecutkan jerawat.
  • Buang sel-sel mati kulit.
  • Membersihkan pori yang tersumbat.


Day Cream (5 gm)

  • Berfungsi macam make up base.
  • Bantu lindungi kulit dari sinaran uv yang menggelapkan kulit.

Night Cream (5 gm)

  • Bantu kecilkan liang pori yang terbuka.
  • Bantu buang sel kulit mati.
  • Kekalkan kelembapan kulit.
  • Hilangkan kedutan dan garis halus.
  • Mengecilkan liang pori yang terbuka.

Sunblock Cream (5 gm)

  • Guna sejurus sahaja menggunakan Day Cream.
  • Berikan extra protection pada kulit dari sinar uv.

Treatment cream (5 gm)

  • Bantu kecutkan jerawat baru atau lama.
  • Buang jeragat, blackhead dan whitehead.
  • Pudarkan parut jerawat.
  • Mencerah, melicin dan menhaluskan kulit.


Macam mana cara guna Tati Skincare 5 in 1?

  1. Basuh muka menggunakan soap cleanser 2 kali sehari.
  2. Pagi, gunakan day cream dan diikuti dengan sunblock.
  3. Malam, sapukan treatment cream diikuti dengan night cream.


Testimoni Tati Skincare 5 in 1.


tati skincare 5 in 1 testimoni 1

tati skincare 5 in 1 testimoni 2

tati skincare 5 in 1 testimoni 3

tati skincare 5 in 1 testimoni 4

tati skincare 5 in 1 testimoni 5



tati skincare 5 in 1 testimoni 6

tati skincare 5 in 1 testimoni 7



Berapa harga Tati Skincare 5 in 1?


Hanya Rm80 sm dan Rm85 ss sahaja.


FREE Postage



Disamping Tati Skincare 5 in 1. Saya juga ada skincare tati yang di jual berasingan seperti :


Tati Foundation 


Tati Cleanser

60 ml : Rm20 
120 ml : Rm35

Tati Toner

30 ml : Rm25
60 ml : Rm50

Tati Serum



Macam mana nak beli Tati Skincare 5 in 1?








No comments:

Post a Comment